Succesverhalen | Quality Assurance Officer Dinesh: “Wat ik in de afgelopen vijf jaar bij BORG-OSC allemaal geleerd heb, is meer dan in de bijna zeven jaar ervoor bij mijn andere werkgevers.”

Quality Assurance Officer Dinesh: “Ze zijn betrokken bij m’n gezin, ze zijn er als het goed gaat, maar ze zijn er ook als het niet goed gaat.”

Dinesh Boejharat werkt al heel wat jaren in de ICT, waarvan de laatste 5 jaar bij BORG-OSC. Met sindsdien veel verschillende mooie projecten op zijn naam, is het hoog tijd om hem aan je voor te stellen.

In deze blog vertelt Dinesh alles over werken bij BORG-OSC. Over zijn werk als Quality Assurance Officer, over het groeipad dat hij bewandelt en wat volgens hem de kracht is van BORG-OSC.

 

Hoe ben je in de IT terecht gekomen?

“In mijn jeugd waren er diverse familieleden werkzaam in de IT, en dit vond ik wel interessant. Ik heb toen een MBO studie richting IT gedaan op niveau 2. Het lastige was alleen dat ze destijds overal niveau 3/4 vroegen, waardoor ik nergens aan een baan kwam. Ik ben toen elektrotechniek gaan doen in de bouw. Na twee jaar werd ik benaderd door een bedrijf. Ik had mijn cv lang daarvoor op een vacaturebank gezet en eigenlijk was ik dat helemaal vergeten. Ik ben toen gestart bij een bedrijf waar software applicaties worden gemaakt. Daar heb ik in twee jaar tijd erg veel geleerd.

Weer later ben ik vervolgens gestart als servicedeskmedewerker. Ik ben daar doorgegroeid naar infrastructure specialist, systeem- en netwerkbeheerder. Na bijna zeven jaar kwam er een reorganisatie en bleek ik als vaste kracht te duur. Via-via werd ik toen voorgesteld aan Ronald (Jansen, directeur red.). Het klikte meteen erg goed en zo is mijn avontuur bij BORG-OSC begonnen”, aldus Dinesh.

Wat trok je aan in IT detachering?
Dinesh: “Heel eerlijk, in eerste instantie niet direct iets, ik was gewoon blij dat ik direct weer aan het werk kon. Maar al heel snel daarna gingen mijn ogen open en was ik echt verrast over wat ik allemaal meemaakte. Veel verschillende klanten en nieuwe werkzaamheden. Wat ik nu in de afgelopen vijf jaar bij BORG-OSC allemaal geleerd heb is meer dan in de bijna zeven ervoor bij mijn andere werkgevers. Ik werk in verschillende omgevingen, leer veel mensen kennen en het belangrijkste; ik weet nu wat de mogelijkheden zijn voor mezelf en waarin ik me verder kan ontwikkelen.”

Mijn eerste detacheringsopdracht was bij een groot ziekenhuis als functioneel beheerder. Daarna heb ik gewerkt bij een managed services provider als incident management en planner. Daarna kwam de opdracht bij één van de grote banken van Nederland waar ik incident coördinatie heb gedaan. In deze functie stuurde ik de servicedesk aan, ook op internationaal niveau. In die tijd heb ik ook de opleiding tot Scrummaster gevolgd en met succes behaald. En nu zit ik bij Damen Naval waar ik werk als Quality Assurance Officer.”

We vroegen Dinesh hoe zijn gemiddelde werkdag eruit ziet.
“Ik ben begonnen bij deze opdrachtgever als Service Manager. Ik verzamelde informatie om standaard changes te definiëren. Mijn opdrachtgever werkt nog handmatig, dus ik hield me bezig met het standaardiseren van aanvragen, zodat de servicedeskmedewerkers minder werk hebben om zo’n change handmatig aan te maken. Ik verzorgde het proces en maakte de werkinstructies. Ook heb ik een PDC, een Product- en Diensten Catalogus samengesteld. Dit was er nog niet, dus dat is echt een meerwaarde voor de opdrachtgever en ik vind het heel erg leuk om te doen. Ook heb ik gewerkt aan de inrichting en opbouw van de Self Service Portal in Topdesk. Nu ben ik Quality Assurance Officer en ben ik de hele dag bezig met processen inrichten en optimaliseren. Ik zit hier echt op m’n plek.”

 

De kracht van BORG-OSC

Al vijf jaar is Dinesh een vaste kracht binnen BORG-OSC. We vroegen hem wat volgens hem de kracht van BORG-OSC is.

“Sinds dag één had ik gelijk een klik en in de loop der jaren is de relatie alleen maar beter geworden, ook buiten het werk om. Ze zijn betrokken bij m’n gezin, ze zijn er als het goed gaat, maar ze zijn er ook als het niet goed gaat. Als je ergens plezier hebt voelt het als familie, als thuiskomen. Ik ga niet snel weg hier. En die toewijding hebben ze echt zelf gecreëerd door hun oprechte betrokkenheid.
Het zijn van die kleine dingen. Ze vragen bijvoorbeeld naar ons kindje van 14 maanden en ze zetten een foto van je baby in de BORG-OSCourant. Ons andere zoontje voetbalt op hoofdklasse niveau en het is zo leuk als ze dan vragen hoe de wedstrijd is gegaan.”

Hoe ervaar jij de BORG-OSC events?
“Ja die zijn altijd gezellig! Jammer dat ik collega’s niet vaker zie, maar dat is gewoon zoals het is. De uitjes zijn altijd gevarieerd en er is lekker eten. Het kerstfeest, waarbij je partner ook uitgenodigd wordt, is ook heel leuk. Ze doen het goed.”

 

Ambitieuze professional

Bij BORG-OSC kun jij je als professional blijven ontwikkelen, van junior tot senior, je hele carrière lang. Daarvoor maken we samen een duidelijk plan en helpen je verder te komen.
We vroegen Dinesh wat hij nog graag wil leren en hoe BORG-OSC hem hierin begeleidt.
“Inmiddels heb ik bij mijn huidige opdrachtgever een andere rol. Ik doe nu proces management. Dit is iets waar ik echt toekomst in zie voor mezelf. Een beetje op de achtergrond bezig zijn en in de toekomst misschien wel een team leiden, want ik weet dat ik dat kan. Ik krijg mensen mee.

Mijn fieldmanager Dogan is betrokken bij elke stap die ik neem. Ik geef aan wat ik wil en dan gaan we samen kijken hoe we dit kunnen realiseren. Bij BORG-OSC luisteren ze niet alleen maar naar je, maar ze denken ook echt met je mee en daar hoort ook wel eens een nee bij. Zo had ik bijvoorbeeld een opleiding aangevraagd, maar toen kreeg ik als antwoord dat ik me niet verder in de techniek moest verdiepen, maar dat ze me meer zagen in de hoek van service management en processen. Ze proberen op die manier echt het beste uit mij naar boven te halen en ik heb er het volste vertrouwen in dat ze zien wat er goed is voor mij”, aldus Dinesh.

Waar ben je het meest trots op in je IT carrière tot nu toe?
“Ten eerste ben ik heel blij dat ik mijn eerste baan achter me heb gelaten, omdat er nadien een wereld voor me open is gegaan. Ik weet nu wat er allemaal is en wat ik kan. Ook ben ik blij met alle behaalde resultaten bij opdrachtgevers die meer dan tevreden waren. En als laatste ben ik supertrots op mijn behaalde opleiding tot Scrummaster. En we zijn nog lang niet klaar!”

Bent u benieuwd wat wij voor uw onderneming of juist voor jouw carrière kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Samen bouwen we verder aan de carrières van onze professionals, ontzorgen we onze opdrachtgevers en werken we aan de toekomst van BORG-OSC.

Delen